Popular Posts

Wednesday 18 May 2011

Tutorial : Gambar Bergerak

Tutorial : Gambar Bergerak: "Salam.



Hari ni ada banyak masa free. Kelas cuma dua jam hoho.



Tutorial ini diminta oleh saudari ini setelah melihat di Entri ini dan Entri Ini. Aku akan cuba terangkan sebaik yang boleh kerana aku bukan seorang penerang yang hebat. Kerja aku hanya disebalik tabir sahaja huhu. Kalau masih tak berjaya, boleh bertanya lebih lanjut dengan YM.







1) Korang mestilah menggunakan software photoscape (download dan install) untuk membuat gambar bergerak tersebut. Cara nak guna amat senang, korang boleh belajar sendiri.



2) Gambar yang korang dah siap perlu dimasukkan di mana-mana laman sesawang yang menyediakan tempat untuk korang upload gambar. Aku gunakan photobucket sebab ianya mudah dan percuma.



3) Sesudah upload, 'copy' sahaja link html gambar tersebut dan 'paste' di bahagian yang korang mahukan. Siap!!



Senang dah mudah je sebenarnya benda nie, cuma korang kena berani la sikit explore. Kalau first time buat menjadi, yang second time akan jadi lebih cepat. Yang penting berani untuk mencuba!



Selamat berjaya kepada yang nak cuba buat tutorial nie.



p/s : aku tengah tunggu entri instant cash blogging minggu nie punya..tak keluar3 lagi huhu.

Salam.

Sumber:

JANGAN BUKAK BLOGSPOT
"

No comments:

Post a Comment